• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Frågor om ansökan hos Wästgöta finans

H

Hanna86

Gäst
Poäng: 0
Hej!
Jag har försökt att läsa i trådar om Wästgöta finans men lyckas inte hitta alla svar. Hoppas ni har möjlighet att hjälpa mig med svar på mina frågor!
Om man ska använda en del av summan till att lösa lån som syns på UC men inte hela summan ska användas till att lösa lån, ska man ändå välja samla lån i ansökan?
Ser Wästgöta finans vilka lån jag har som syns hos UC via sin upplysning hos Bisnode?
Är det värt att kolla vad man har för betyg hos Bisnode innan ansökan? Läste i en tråd att de inte använder den kreditmodellen längre och att man därför inte behöver kolla där? Någon som vet vilka betyg man bör ha för att få låna olika belopp?

tacksam för svar!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Rufus

V.I.P
Poäng: 537
Blev medlem
22 Augusti 2019
Meddelanden
883
Mottagna reaktioner
408
Poäng
537
Hej!
Jag har försökt att läsa i trådar om Wästgöta finans men lyckas inte hitta alla svar. Hoppas ni har möjlighet att hjälpa mig med svar på mina frågor!
Om man ska använda en del av summan till att lösa lån som syns på UC men inte hela summan ska användas till att lösa lån, ska man ändå välja samla lån i ansökan?
Ser Wästgöta finans vilka lån jag har som syns hos UC via sin upplysning hos Bisnode?
Är det värt att kolla vad man har för betyg hos Bisnode innan ansökan? Läste i en tråd att de inte använder den kreditmodellen längre och att man därför inte behöver kolla där? Någon som vet vilka betyg man bör ha för att få låna olika belopp?

tacksam för svar!
Ska du söka hos Wästgöta så bör du ha en 7 på ” Min upplysning ” och inte mer än 6ff på Bisnode och inte då ff från högkostnadskrediter. Wästgöta ser inte lån som ligger hos uc förutom de banker som rapporterar till Bisnode. Jag skulle nog bara söka vanligt lån hos Wästgöta så kan du själv lösa vilka krediter du vill.
 

Rufus

V.I.P
Poäng: 537
Blev medlem
22 Augusti 2019
Meddelanden
883
Mottagna reaktioner
408
Poäng
537
Ska du söka hos Wästgöta så bör du ha en 7 på ” Min upplysning ” och inte mer än 6ff på Bisnode och inte då ff från högkostnadskrediter. Wästgöta ser inte lån som ligger hos uc förutom de banker som rapporterar till Bisnode. Jag skulle nog bara söka vanligt lån hos Wästgöta så kan du själv lösa vilka krediter du vill.
Du bör ringa Bisnode först och kolla kreditrisk samt score då det är betyget på dessa som avgör om du får lån hos Wästgöta eller inte. Betyget på ” Mina sidor ” är inte relevant. Du behöver legitimera dig med BankID.
 

Rufus

V.I.P
Poäng: 537
Blev medlem
22 Augusti 2019
Meddelanden
883
Mottagna reaktioner
408
Poäng
537
Jag hade en 8 på ” Min utlysning ” i januari 2020 och på kopian till Wästgöta så var det en 6 Kreditvärdig, sökte 150k och fick det också tror jag hade 5-6ff.
 

Rufus

V.I.P
Poäng: 537
Blev medlem
22 Augusti 2019
Meddelanden
883
Mottagna reaktioner
408
Poäng
537
Om ni ringer Bisnode och får svaret att er Kreditrisk/betyg är 6 kreditvärdig så bör ett lån hos Wästgöta bli beviljat.
 

Bilagor

  • B77624DD-1BC3-4501-98F3-65D7ECA4C247.jpeg
    B77624DD-1BC3-4501-98F3-65D7ECA4C247.jpeg
    336.2 KB · Visningar: 172
H

Hanna86

Gäst
Poäng: 0
Om man ansöker på ett belopp och inte blir beviljad det erbjuds man då ett lägre belopp av de?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp